Prof. Dr. Maika Rawolle
Professor Campus Berlin, R. 2.21
B.Sc. Media- and Business Psychology
m.rawolle[at]hmkw.de2011-2012 | Academy of the Social Sciences, Sydney, Abschluss: advanced Diploma of Business Management | |
2007-2010 | Friedrich-Alexander University of Erlangen, Doctorate(Dr. phil.) | |
2001-2006 | University of Potsdam, Graduate psychologist (Dipl.-Psych.) |
Since 2017 | HMKW University of Applied Sciences for Media, Communication and Business, Professor in the Department of Psychology | |
Since 2018 | Kienbaum Consultants International GmbH, Expert Management Development | |
2016-2017 | Kienbaum Consultants International GmbH, Senior Consultant Management Development | |
Since 2014 | Kienbaum Consultants International GmbH, Consultant Management Diagnostics & Development | |
2010-2013 | Technical University of Munich, Post-Doc | |
2010-2012 | Graduate School of Management at Macquarie University, Sydney: Honorary Associate | |
2007-2010 | Kehr Management Consulting GmbH, Munich: Consultant and trainer | |
2007-2010 | Technical University of Munich, Research Assistant |
Rawolle, M., Schultheiss, O. C., Strasser, A. & Kehr, H. M. (2017). The Motivating Power of Visionary Images: Effects on Motivation, Affect, and Behavior. Journal of Personality, 85(6), 769-781.
Rawolle, M., Strasser, M. & Kehr, H. M. (2016). Trends in der Führungskräfteentwicklung. Wirtschaft und Weiterbildung 04/2016.
Rawolle, M., v. Wallis, M., Badham, R. & Kehr, H. M. (2016). No Fit, No Fun: The Effect of Motive Congruence on Job Burnout and the Mediating Role of Intrinsic Motivation. Journal of Personality and Individual Differences, 89, 65-68.
Rawolle, M., Strasser, M. & Kehr, H. M. (2016). Trends in der Führungskräfteentwicklung. Jahrbuch Personalentwicklung 2016.
Kehr, H. M. & Rawolle, M. (2013). „Führung durch Motivation“ − Einführung eines mehrstufigen Trainingsprogramms für Führungskräfte in einem Versicherungskonzern. In: L. v. Rosenstiel, E. v. Hornstein, & S. Augustin (Hrsg.). Change Management – Praxisfälle. (S. 293-306). Göttingen: Hogrefe.
Rawolle, M., Schultheiss, M. & Schultheiss, O. C. (2013). Relationships between implicit motives, self-attributed motives, and personal goal commitments. Frontiers in Psychology, 4(923).
Rawolle, M. & Kehr, H. M. (2012). Lust auf Zukunft: Die motivierende Kraft von Unternehmensvisionen verstehen und nutzen. OrganisationsEntwicklung 4/2012.
Rawolle, M. (2010): The motivating power of visions—Exploring the mechanisms. Dissertationsschrift, Universität Erlangen. Online im Internet unter: www.opus.ub.uni-erlangen.de/opus/volltexte/2010/1704/pdf/MaikaRawolle Dissertation.pdf
Kehr, H. M. & Rawolle, M. (2009). Kopf, Bauch & Hand: Wie das 3K-Modell der Motivation Veränderungsprozesse unterstützt. Wirtschaftspsychologie aktuell.
Rawolle, M., Glaser, J. & Kehr, H. M. (2007). Why self-set goals may sometimes be non-motivating. In: C. Wankel (Ed.), The Handbook of 21st Century Management (Vol. 2, pp. 203-210). Thousand Oaks, CA: Sage.